Top Taronga

27 december 2017 - Sydney, Australië

IMG_3640 Vandaag een dag waar je mij een groot plezier mee doet: we gaan naar de dierentuin. Om precies te zijn gaan we naar de Taronga Zoo. En dit blijkt een hele mooie en grote dierentuin te zijn. Uiteraard heb je er de standaard dieren die je overal wel ziet, maar ook veel inheemse dieren. We bewonderen onder andere wallabies, kangaroes, koala’s en veel exotische vogels en griezelen bij dikke, vette spinnen en grote slangen. Taronga Zoo ligt op een berg en heel de dierentuin kijkt uit over de haven en vaak heb je Opera House en Harbour Bridge als uitzicht. Het kan vervelender allemaal. Er zijn veel shows, voederingen en uitleg bij de dieren. Te veel om allemaal te kunnen doen en aan het einde van de dag hebben we helaas ook niet alle dieren kunnen zien. Vlak voor sluitingstijd gaan we met de kabelbaan de berg af en stappen daar op de ferry. Heerlijk om even op de boot uit te kunnen waaien na weer een warme dag. Uiteindelijk komen we in Darling Harbour aan waar we gezellig in de haven op een terras zitten en Griekse hapjes eten. Ideaal trouwens om Naomi als gids bij te hebben. Het openbaar vervoer in Sydney is niet echt klantvriendelijk qua informatievoorziening. Geen overzichten in de trein of bus hoe de routes lopen en er wordt ook niet altijd aangegeven of omgeroepen welk station je nadert. En dan is het maar wat fijn gebruik te kunnen maken van Naomi. Anders waren we beslist al vaak verkeerd in- of uitgestapt!

26142767_1330985607013138_249209699_o[1]

1. Angelique:
    27 december 2017
    Wat een verveldende reis hebben jullie en wat saai allemaal.
    Hihihi.
    Echt super mooi.
    Groetjes, knuffels en kusjes
  2. Judith:
    27 december 2017
    Die foto van de giraffe is waaaanzinning sjiek!!!! 😍