Boxing Day in Sydney

26 december 2017 - Sydney, Australië

26179489_1330117893766576_1933811020_o[1] Tweede kerstdag is in Australië geen officiële feestdag zoals wij dat in Nederland kennen. Hier noemt men deze dag Boxing Day en in veel winkels begint de uitverkoop. Dus vandaag blijven we uit de winkelcentra. Wat veel inwoners doen is naar de paardenrace in Randwick gaan. Wij willen ook wel een gokje wagen en zoeken het race-circuit op. Daar kijken we onze ogen uit. Het is echt een happening van zien en gezien worden. De heren zijn grotendeels goed gekleed. Veelal in pak en heel correct. De dames is een heel ander verhaal. Ik denk dat zeker 95% niet door onze keuring komt. Zoveel ordinaire, niet goed zittende, te veel bloot showende en veel te enge jurkjes. Het lijk een beetje op die tv serie over de Gypsies. Maar wel amusant dus. We spelen 5 rondes mee en onder de streep zijn we ongeveer 5 dollar armer daarna. Dat valt nog mee dus. We genieten van een lekker fles bubbelwijn en zijn helemaal happy als “onze” paarden winnen.  Daarna gaan we in Newton bij Holey Moley indoor minigolf doen. Dit is een heel leuk ingerichte zaak met de 9 holes die we spelen, allemaal aangekleed in grappige thema’s. Hoewel Wiel en Esmee fanatiek spelen en elkaar de winst niet gunnen, kom ik als winnaar uit de bus. Yes! We rijden nog een stuk met de trein naar de wijk Darlinghurst en eten zalige pizza bij echte Italianen, waar zelfs Eros Ramazzotti uit de luidsprekers klinkt. En dan is tweede kerstdag eigenlijk ook al voorbij. Tijd gaat snel als je plezier hebt!!!

DSC00997