Het einde nadert

2 januari 2018 - Sydney, Australië

IMG_4607​ Nog maar 2 dagen samen en we kunnen Sydney uiteraard niet verlaten zonder te gaan kijken naar de universiteit en de campus, waar Naomi 5 maanden gestudeerd heeft. We bewonderen mooie, strakke moderne gebouwen en het prachtige, middeleeuws ogende Quandrangle. Zo oud kan het gebouw nog niet zijn, gezien de jonge geschiedenis van Australië, maar het zou zo gebruikt kunnen worden als decor in een Harry Potter film. Verder zijn er kleine parkjes met bankjes en goed onderhouden groenvoorzieningen. Geen vervelende plek om te moeten studeren. Na de lunch gaan we met de ferry naar Manly Beach. We kopen wat souvenirs en om 5 uur stappen we in een gehuurd bootje met kapitein Wiel aan het stuur. Al snel vinden Esmee en ik dat de golven toch wel heel hoog zijn en we zien ook af en toe een bliksemschicht. Wiel en Naomi genieten alleen maar terwijl wij twee ons einde al zien naderen. Dit tochtje hadden we ons rustiger voorgesteld. Toch halen we de kade ongeschonden en om weer op adem te komen doen we maar een bierproeverij in The 4 Pines brouwerij/cafe. We besluiten ook in Manly Beach het avondeten te nuttigen en gaan daarna met de bus weer naar Chatswood. Al met al toch weer een heel gezellige dag, ondanks de woeste zee en we realiseren ons maar al te goed dat het einde van de vakantie nu snel nadert :-( IMG_4653

1. Mamxxx:
    2 januari 2018
    genieten jullie van de laatste dagen maar van. die zijn zo voorbij voor jullie jammer maar ik ben blij als jullie goed thuis komen.knuffel eumke maar nog even goed ook van mij tot vrijdagxxx