Bridge en building

30 december 2017 - Sydney, Australië

IMG_4112​ Uiteraard kun je wanneer je in Sydney bent niet om de Harbour Bridge en niet om het Opera House heen. Deze 2 markante bouwwerken domineren Circular Quay en vandaag zullen we beiden bezoeken. Wellicht ook leerzaam voor onze architect in spe Esmee. 's Morgens wandelen we vanuit de oude wijk The Rocks naar de brug en beklimmen de 200 treden van de voor toeristen geopende pyloon. De pijler is 89 meter hoog en vanaf het platform is het uitzicht inderdaad geweldig. Binnenin is ook een museum met interessante informatie over het ontstaan van de brug en de problemen tijdens het bouwen. Daarna keren we terug naar The Rocks voor de lunch en wandelen dan door naar de Botanic Garden. Dit park is erg fraai aangelegd en alles ziet er heel verzorgd uit. Het park staat wel, net als de hele stad trouwens, een beetje op de kop in verband met de voorbereidingen voor NYE. Overal staan al dranghekken, tenten, wc's en noem  maar op. Maar we genieten toch van alle mooie groens. Het enige echte minpunt vandaag is het weer. Wat is het warm. Ze voorspelden een 34 graden en het asfalt lijkt te smelten. Met een mooi uitzicht op zowel de brug alsook het Opera House drinken we iets om weer vocht bij te tanken en lopen dan langs het water naar het Opera House. Daar zullen we een rondleiding doen. De gids spreekt gelukkig duidelijk verstaanbaar Engels en het gebouw is indrukwekkend. Omdat men ook hier voorbereidingen treft voor morgen, mogen we zelfs een stukje back stage lopen. Vooral de grote muziekzaal helemaal gemaakt van hout is prachtig. Gids Naomi loodst ons daarna naar Spice Alley. Dit is een gezellig straatje met allemaal Aziatische restaurantjes, waar je voor relatief weinig geld goed kunt eten. Handig zo'n student in je reisgezelschap :-)

26179528_1333523870092645_1004573156_o[1]