Nieuwjaarsduik op Bondi Beach

1 januari 2018 - Sydney, Australië

IMG_4432​ Voordeel van geen alcohol op oudjaarsavond is, dat je de volgende morgen alweer vroeg en fris op kunt staan. En dus vetrekken we om 10 uur naar Bondi Beach. Dit is het beroemdste strand van Sydney. Na een brunch hebben we onze nieuwjaarsduik gepland. Esmee en ik vinden het water te koud. De Noordzee is er niets bij!! Wiel en Naomi wagen zich wel in de mooie blauwe zee. We liggen daarna lekker op het strand, drogen op en kijken onze ogen uit. Naomi gaat nog een uurtje surfen, hetgeen niet mee valt met de hoge golven. Omdat Esmee helaas hoofdpijn heeft, gaan zij en Wiel terug naar het hotel en Naomi en ik wandelen in 2 uur de coastal walk van Bondi Beach naar Coogee Beach. We genieten weer volop van de mooie natuur. De zee die tegen de hoge kliffen beukt is zo machtig om te zien. We komen langs diverse stranden die allemaal goed gevuld zijn met mensen die al zonaanbiddend nieuwjaarsdag vieren. Als ook wij weer terug in Chatswood zijn, is de hoofdpijn van Esmee gelukkig wat minder en gaan we nog gezamenlijk een hapje eten. Dus voor ons vandaag geen nieuwjaarsrecepties maar een heerlijke dag met zand tussen de tenen.

IMG_4569