5 Sisters

29 december 2017 - Sydney, Australië

IMG_3952​ Australië heeft een ontelbare hoeveelheid Nationale Parken. Daarmee beschermen ze hun prachtige natuur met alle bossen, rivieren en dieren. Vandaag gaan we met de trein naar Blue Mountains National Park. 2,5 uur enkele reis met de trein. Maar dat is geen straf. Naar buiten kijken, wat kletsen, wat lezen en dat kost dan nog geen 10 dollar voor een retourtje. Dat lukt je in Nederland met de NS toch echt niet. We stappen uit in Katoomba en vanaf het uitkijkpunt genieten we van de meest fotogenieke rotsformatie in de buurt: de Three Sisters, wat volgens een Aboriginallegende 3 betoverde zussen zijn. We zetten Naomi en Esmee ernaast en tellen dan 5 zussen. Gelukkig veranderen onze twee niet in steen en kunnen we uren door de bossen wandelen. Het fijne hier is dat er overal goed aangelegde boardwalks zijn. Je loopt dan op verharde ondergrond door de bossen en langs de bergen. Ik vind dat ook een geruststellend idee. Mijn grootste angst hier in Australië was dat ik slangen of spinnen tegen zou komen. Maar ik maak mijzelf wijs dat erg geen beesten op de boardwalks komen. Dus zolang ik op het rechte pad hier blijf, kan me niets gebeuren :-) We dalen laat in de middag een behoorlijk stuk af de vallei in om bij een waterval te komen. En het mindere van dalen is dat je daarna weer omhoog moet. Aan alle trappen lijkt geen einde te komen en Wiel en ik komen bekaf boven weer aan. De meiden hadden aanzienlijk minder moeite hiermee. De bus brengt ons terug naar het gezellige centrum van Katoomba en na een verkwikkend drankje stappen we weer in de trein. In Sydney centrum verorberen we daarna een grote hamburger. We hebben zoveel energie vandaag gebruikt, dat die uitspatting zeker wel mag!!!

IMG_4040