X Mas in the city

25 december 2017 - Sydney, Australië

4 Een kerstmis zonder mis is niet denkbaar. En dus gaan we om 11.30 uur de viering in de kerk Our Lady of Dolours bijwonen. De pastoor daar is van Aziatische afkomst en zijn Engels is wel heel erg lastig te verstaan. Gelukkig worden de meeste gezangen en gebeden via beamer op een muur geprojecteerd en is het nog enigszins te volgen. De preek wordt met een PowerPoint presentatie met plaatjes uitgelegd. Toch even anders allemaal dan bij ons thuis. Zeker ook de opzichtige kerstboom die naast het altaar staat en het feit dat mensen gedurende de mis opstaan en kinderen rond  rennen. Maar sfeervol was het wel. Daarna gaan we met trein en ferry naar Circular Quay. Nu we hier met ons viertjes zijn, maken we als echte toeristen foto's van Harbour Bridge en Opera House. We wandelen een stukje door de wijk The Rocks. Dit is het historische hart van de stad en echt heel sfeervol. Het is er erg gezellig en je hebt het gevoel door een openlucht museum te lopen maar aangepast met moderne elementen. Om 2 uur schuiven we in het Italiaans restaurant Fratelli Fresh aan tafel voor een lekkere 3 gangen kerstlunch. We smullen van oesters, garnalen, lam, cannelloni en nog veel meer. Dit gaat gepaard met lekkere cocktails en wijn. Een beetje wazig vervolgen we daarna onze wandeling (zie ook de video maar...). We schieten nog wat foto's van voornamelijk het Opera House. Eigenlijk is het dak van het Opera House meer beige dan wit, zoals je altijd op plaatjes ziet. Hier in Australië kunnen ze dus goed photoshoppen. Met een kopje koffie op een terras genieten we na van alle mooie indrukken en gaan dan weer terug naar ons appartement. Vanavond onze tijd gaan we bellen/skypen met Nederland. Want hoewel wij een super tijd hier hebben, missen we familie en vrienden toch. Dus: kerstkusjes van ons voor jullie allemaal!!!

1. Miriam:
    25 december 2017
    ook ik geniet met volle teufen van kerst eb voorzie heel limburg zo lijkt het wel van tabletten poedertjes en zalfjes 😅groetjes uit de apekeet😘😘
  2. Judith:
    26 december 2017
    Kerstkusjes terug 🎄😘
  3. Wiel en Marika:
    26 december 2017
    Zo veel zieken dan in Limburg? Dat is minder. Dan wensen wij iedereen beterschapskusjes en ook kerstkusjes terug XXX