Stil worden in het regenwoud

12 december 2017 - Cairns, Australië

IMG_2601​ Vandaag moesten we vroeg uit de veren. Reeds om 7 uur werden we opgehaald door een luxe bus en reden we ongeveer 2 uur noordwaarts. Maar het was het vroege opstaan meer dan waard. We bezochten onder andere Cape Tribulation Beach. Deze "Kaap van Ellende" dankt haar naam aan kapitein James Cook, omdat zijn schip hier op een koraalrif stuk sloeg. Voor ons geen ellende want het uitzicht was adembenemend mooi. We voeren ook een stuk op de Daintree River, die bekend staat om haar grote populatie krokodillen. Op één enkel exemplaar na, alleen gezien door de geoefende ogen van onze gids, was het erg stil in kroko-land. Gelukkig zagen we gisteren wel een lekker stukje krokodil op ons bord liggen. Bij Mossmann Gorge probeerde een verlegen Aboriginal iets te vertellen over gebruiksvoorwerpen en rituelen van zijn stam. De wandeling daarna door het regenwoud was vele malen indrukwekkender. Wanneer het reisgezelschap even zweeg, werd je stil van de stilte. Je hoort dan alleen het kabelende water van de rivier, de honderden krekels en de zachte geluiden van de exotische vogels. Wat heeft een mens nog meer nodig op zich gelukkig te prijzen op deze prachtige aarde. En als afsluiting van deze mooie dag zagen we op de terugweg nog een grote groep Wallabies, die zich 's avonds op een grasveld verzamelen om de nacht door te brengen. Sleep well Wallaby :-)

IMG_2762

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Judith:
    13 december 2017
    Neem zo’n eeeenig lieve walibi mee naar huis x