Eerste stuk roadtrip naar Townsville 348 km

13 december 2017 - Townsville, Australië

IMG_2775Vandaag onze eerste auto-reisdag. 348 km, die je allemaal aan de linkerkant van de weg moet rijden. Respect voor Wiel dat hij dit zo goed doet. Soms nog de ruitenwisser voor de richtingaanwijzer aanzien en één keer aan de rechterkant rijden. Maar we zijn veilig aangekomen in Townsville, waar we 2 nachten zullen blijven. Onderweg stopten we voor een kopje koffie in Tully. Dit kleine plaatsje heeft een grote gele regenlaars als trots bij de ingang van het centrum staan omdat het de natste plaats van Australië is. Het maakt zijn naam ook echt waar, want in het half uurtje dat we er waren, werden we getrakteerd op een tropische stortbui van een kwartier. Tijdens de rit konden we wel volop genieten van de mooie groene bergen, de vele rietsuikerplantages, de enorme aantallen bananenbomen, en minder.... heel veel doodgereden wallabies. Aangekomen in ons resort besloten we Townsville te voet te verkennen en een boottocht naar Magnetic Island voor morgen te boeken. De ferry-haven bleek een ruim uur wandelen te zijn langs het weliswaar mooie strand, maar met 33 graden in de zon is dit een uitdaging. En om de benen nog wat te laten bewegen na de lange autorit, zijn we ook maar teruggelopen. Sportief genoeg gedaan voor vandaag en dan nuttigen we straks wel een extra koel wit wijntje.

25353354_1318479621597070_2081534772_o[1]

1. Elin Backbier:
    13 december 2017
    Mooi allemaal, geniete Ervan....
  2. Angelique:
    13 december 2017
    Echt super geweldig. Trots op jullie dat jullie dit doen.
    En bedankt voor het verhaal.
    Leuk dat we het kunnen volgen.
    Ik kan me er helmaal in verdiepen en voel de warmte hierzo in het koude Nederland.
  3. Mamxxx:
    13 december 2017
    vind het fijn dat het jullie zo goed gaat .geniet er van maar laat wat van de zon naar hier toe komen dan krijgen jullie van ons wat regen