Magical Magnetic Island

14 december 2017 - Townsville, Australië

IMG_2896 Wanneer dromen uitkomen, dan heet dat toch magie....... Vanmorgen met de ferry vanuit Townsville naar Magnetic Island gevaren. Volgens de reisgidsen “a very beautiful and a very special place. Welcome to Paradise”. En dat klopt ook wel. De nationale parken met al die geweldige natuur, de adembenemende baaien met prachtige zandstranden en helderblauw water laten je voor een paar uur hemels voelen. Al was het alleen al omdat je meent dichter bij de zon te zitten. Want onze wandeling naar het hoog gelegen fort, gebouwd ten tijde van de 2e Wereldoorlog, was wel een uitputtingsslag door de hitte. Een hele steile klim met als bonus een honderdtal trappen met de zon vol op ons hoofd. Maar als je dan boven op de betonnen Command Post staat en 360 graden uitzicht hebt op al dat moois, dan is dat al het zweet meer dan waard geweest. Na een lekkere lunch in Horseshoe Bay en een uurtje aan het strand in de schaduw gezeten te hebben, bezochten we de koala sanctuary. Dit is een kleinschalige opvang voor koala’s en andere inheemse dieren. Onze gids vertelde gepassioneerd over de schildpadden, de hagedissen, de krokodillen, de slagen, de wombats en de koala’s. Alle dieren (behalve de krokodillen, maar dat zou je ook niet willen) mocht je vasthouden of aaien en mee op de foto gaan. Wiel liet zich een grote, griezelige wurgslang om de nek hangen. Ik ben toch maar voor het afvinken op mijn bucketlist gegaan: een koala vasthouden!!!DSC00934

1. Miriam:
    14 december 2017
    Wat geweldig allemaal, en dan vooral dat lekkere weertje. Hier is het guur en nat. Xxxmim
  2. Johan:
    14 december 2017
    Mooi die pet boven die rode konen!
  3. Judith:
    14 december 2017
    Wat ing roewe köpkes! Geweldige foto’s x
  4. Naomi:
    14 december 2017
    Super dat jullie zo'n fijne dag hebben gehad!
  5. Alice:
    20 december 2017
    Sjun!
    mooie foto's, vooral met koala Marika!