Lovely Lamington

20 december 2017 - Canungra, Australië

15 We worden al vroeg gewekt door allerlei dierengeluiden. Dat heb je uiteraard als je midden in het regenwoud slaapt. We gaan om kwart voor 7 met een gids mee om de Early bird walk te doen. Wanneer we ons huisje uitlopen, vallen we zo wat over een lieve, kleine wallaby. Goed begin van de dag. De wandeling met de gids is ook erg leuk en interessant. Er zijn al genoeg vogels te bewonderen. Allemaal echte vroege vogels dus. Na een uurtje lopen nuttigen we een stevig ontbijt en dan staat de volgende tour al gepland: de Billy tea tour. Volgens het foldertje een tour met een 4WD bus door het woud en met onderweg een kop thee geserveerd, gekookt op kampvuur. Er gaan 2 gidsen mee die volgens ons al lang met pensioen moeten zijn en die hier al werkten toen je nog alleen te paard de berg op kon komen. De heren houden erg van praatjes en de bus stopt dan ook om de haverklap om weer een verhaaltje van vroeger of een aardig weetje over een boom te vertellen. Wanneer we uiteindelijk stoppen komen we wel tot rust door het geweldige uitzicht over de bergen. Het kampvuur wordt opgestookt en kannetjes met water koken al snel voor een mok met thee. Ook wordt er een soort witbrood geroosterd dat goed smaakt met wat honing erop. De heren vertellen ondertussen vrolijk door en spelen ook nog beiden op hun mondharmonica diverse liedjes voor ons. Daarna worden we weer veilig bij het resort afgezet (onderweg dachten we even dat de al wat oudere bus de hellingen niet zou redden) en is het alweer lunchtijd. Dan lopen we via een boardwalk een stuk het bos in en via een soort hangbruggen en ladders langs een hoge boom, klimmen we tot 30 meter hoogte. Op het uitzicht daar kun je niet uitgekeken raken. Weer met beide voeten stevig op de grond probeer ik allerlei vogeltjes te fotograferen maar meestal zijn ze mij te snel af. Een zwarte grote hagedis die rustig blijft liggen is een makkelijkere prooi voor mijn lens.​ Vermoeid door het wandelen en verhit door de felle zon hierboven, rusten we uit en koelen we af in de infinity pool. Je kunt een middag minder relaxed eindigen....