Fantastic Fraser Island

18 december 2017 - Rainbow Beach, Australië

25551417_1323065461138486_401586431_o[1]​ Vandaag geen reisdag maar een echte geniet-dag. We worden om 8.15 uur opgehaald door een busje. En niet zo maar een busje maar een 4WD Adventure bus! Met nog een bus van dezelfde organisatie beginnen we aan de tour naar Fraser Island. Een klein stuk buiten Rainbow Beach gaan we op de ferry, die ons binnen 10 minuten op Fraser afzet. Daar zullen we de hele dag off the road (er zijn ook helemaal geen geasfalteerde wegen op het eiland) al hobbelend en bobbelend genieten van de aanstormende golven met witte schuimkoppen in het prachtige groen-blauwe zeewater en de koelte zoeken tussen de machtige bomen in het regenwoud. Fraser Island is het grootste zandeiland ter wereld van wel 123 km lang en 15 km breed en staat op de wereld erfgoedlijst. Er zijn wel 40 zoetwater meertjes en in een ervan nemen we 's middags een frisse duik. Beide chauffeurs/gidsen bereiden ondertussen een voortreffelijke bbq. We eten een goede steak (misschien wel de beste die we tot nu toe gehad hebben... en we hebben er al wat op :-) ), aangevuld met lekkere salades en fruit. Er is zelfs koele witte wijn. De picknickplaats wordt afgeschermd door een hek. Dit om het honderdtal wilde dingo's buiten de deur te houden. Op het hele eiland wordt middels borden gewaarschuwd voor deze honden en het is ten strengste verboden voedsel te nuttigen buiten de daarvoor bedoelde plekken. Wanneer we op de terugweg bijna de ferry oprijden hebben we ook nog geluk en zien een dingo, die nieuwsgierig eens even komt kijken. Het was echt een top dag vandaag. Met de jeep-bus over de stranden scheuren terwijl het zeewater opspat en je vanachter het raam kunt kijken naar die enorme watermassa.... Fantastisch!!!!!!IMG_3142