Roadtrip naar Rockhampton 481 km

16 december 2017 - Rockhampton, Australië

1​ Vandaag weer een reisdag van maar liefst 481 km. Het grootste gedeelte hiervan rijden we over de A1 Bruce Highway. Het merendeel van de route mag je maar 100 of zelfs maar 80 km per uur rijden en langs dorpen zelfs vaart minderen. Dus die 481 km duren best lang. En wat doe je om de tijd te doden: kerstliedjes in de auto hard meezingen. Gelukkig heb ik genoeg afspeellijsten op mijn telefoon staan dus het hele repertoire van All I want for Christmas tot en met Let it snow! kwam voorbij. En toen de keel pijn deed van al dat gezang hebben we geprobeerd een deel van de vaak zeer grappige verkeersborden te fotograferen (sorry voor de slechte kwaliteit maar van achter de voorruit in een rijdende auto is het best lastig scherpstellen). Minder grappig vond ik trouwens het bord met de koala erop en dat we daarna ook doodgereden koala's zagen liggen in de berm. Ongeveer om half 4 arriveerden we in ons motel in Rockhampton waar we een nacht zullen blijven. Snel de koffers op de kamer gezet en toen het centrum ingelopen om nog iets te kunnen bezichtigen. Volgens de reisgids staat Rockhampton bekend om de historische architectuur en we zagen inderdaad heel veel mooie gebouwen, helaas soms ontsierd door reclameborden. Verder draagt het stadje de titel Beef Capital of Australia omdat van hieruit een groot gedeelte van de vee-sector wordt bestierd. Er grazen meer dan 2 miljoen runderen in het gebied rond Rockhampton. Helaas voor ons was de pub met rodeo alleen op vrijdag open, de winkels waren om 4 uur dicht gegaan en het centrum leek wel uitgestorven. Nog nooit zo weinig mensen en auto's op straat gezien in een plaats met hele brede straten. Het oogde spookachtig. Dus advies voor iedereen die ooit nog Down Under wil gaan: sla Rocky over!!! Uiteindelijk wel een gezellig restaurant gevonden en ons daar getroost met een grote en heerlijke steak. IMG_3003

1. Judith:
    16 december 2017
    Die verkeersborden 😂
    Neem die humor mee terug naar Nederland.
  2. Miriam:
    16 december 2017
    Super leuk om jullie te volgen.
    Goede reis weer voor morgen en op naar weer leuke foto's :-)