Hong Kong

9 december 2017 - Hong Kong Island, China

IMG_2447​Na een 11 uur durende maar wel rustige vlucht vanaf Frankfurt kwamen we vanmorgen om half 7 aan in Hong Kong. Nadat we onze veel te zwaar beladen rugzakken in een depot afgegeven hadden, zijn we met de trein naar het centrum gegaan. Onderweg kijk je al je ogen uit. Wat een grote stad en wat een enorm hoge gebouwen. Het kleine stukje Hong Kong dat we te voet, met de Peak Tram en met de ferry gezien hebben, verdient niet echt een schoonheidsprijs. Veelal zijn de massieve gebouwen uit grijs/beige beton opgetrokken. Een enkele moderne, glazen wolkenkrabber onderbreekt het saaie patroon af en toe. Vanaf de 552 meter hoge Victoria Peak heb je wel een geweldig uitzicht over de stad. Helaas wat het vandaag iets mistig of zou het smog zijn geweest? Heel veel mensen lopen hier a la Michael Jackson met mondkapje voor. Met de ferry boot voeren we naar Kowloon en slenterden vervolgens door Canton Road, een van de duurste winkelstraten ter wereld. Omdat toch niets meer in mijn rugzak erbij paste, heb ik Chanel, Versace etc maar links laten liggen. In Tempel Street keken we onze ogen uit op de menukaarten van de veelal smoezelige restaurantjes. Een bord varkensoren en gebraden ingewanden hebben we niet durven proberen. Nu zitten we op het vliegveld met een vertrouwde Mc Café koffie te wachten op het tweede gedeelte van onze vliegreis. Nog even en dan zetten we echt koers naar Australië

IMG_2451

1. Rik:
    9 december 2017
    Ha Wiel en Marieka, wat ontzettend leuk om te lezen (en zien) dat jullie nog wat highlights van Hong Kong hebben kunnen meepikken en een mooie lijst zo met de peak, de ferry, Temple Street etc. Ook helemaal in kerstsfeer ;-)... Veel plezier op het vervolg van de reis naar ‘down-under’.
  2. Wiel:
    9 december 2017
    Rik, nog bedankt voor je tips.
    Gr. Wiel
  3. Judith: